Tuesday, March 23, 2010

2. APA ITU FREEMASONRY?

GERAKAN ini dipelopori oleh orang Yahudi yang ingin mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali HAIKAL SULAIMAN di bawah runtuhan Masjidil Aqsa, kemudian akan melebarkan sayap pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan terus menuju ke Madinah di Arab Saudi. Pergerakan ini dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan bergiat cergas dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.

Anda seharusnya peka kerana bermula dari saat tersebut telah wujud pelbagai pertubuhan-pertubuhan yang bertopengkan KEBAJIKAN serta KEAMANAN yang secara dalamnya adalah bagi mengaburi mata masyarakat terhadap pergerakan ini. Pergerakan ini juga amat cergas di dalam bidang ekonomi dengan cara monopoli dan menghalalkan riba' di kalangan manusia.

Di dalam bidang sosial pula, mereka yang kononnya memberi perhatian menyeluruh tentang kemanusiaan dan sentiasa menghulurkan bantuan kepada sesiapa yang memerlukan. Mereka juga akan memberikan penghargaan kepada individu yang cemerlang untuk menarik mereka terjebak di dalam Gerakan sesat ini. Sekaligus mereka yang telah terjebak akan akur dan tunduk sehabisnya kepada apa jua arahan mahupun berita yang disampaikan melalui ejen-ejen yang dilantik oleh Gerakan ini secara tauliah.

Maka, anda dinasihatkan berhati-hati dalam setiap jua langkah yang anda majukan. Kerana dikhuatiri langkah-langkah tersebut mampu memesongkan akidah anda sebagai seorang Muslim sejati.

bersambung..

*Topik seterusnya - Pengertian Freemasonry

No comments:

Post a Comment