Tuesday, March 23, 2010

3. PENGERTIAN FREEMASONRY



Berdasarkan "Ensiklopedia Erti Dan Istilah Yahudi", perkataan Freemason diambil daripada perkataan Inggeris yang memberi maksud "Jurubina Bebas" (free and mason). Secara khususnya perkataan 'free' membawa maksud "bebas atau merdeka". Manakala perkataan 'mason' pula membawa erti "tukang batu atau tukang bangunan".

Pengertian ini telah disokong oleh Dr Yahya Mohd Rabi'e pengarang kepada kitab "Tayyarat Wa Mazahib Fikriyyah Mu'asoroh". Freemason di dalam bahasa Arab dipanggil Masuniyah, dalam bahasa Urdu dipanggil Masunik, dalam bahasa Perancis-france masonerie dan belanda-vrijmetselarij.

Secara umumnya, Freemason ini tiada kaitan langsung dengan tukang-tukang bangunan yang terdapat pada abad pertengahan. Gerakan ini juga tiada kaitan langsung dengan kegiatan pembinaan kapal atau gereja besar seperti yang difahami beberapa cerdik pandai. tersasar! Freemason membawa erti secara global yang didokong oleh Ideologi rahsia para Yahudi!

Justeru, Freemasonry adalah sebuah organisasi YAHUDI ANTARABANGSA yang bekerja untuk menghancurkan kesejahteraan manusia, merosakkan akidah politikal, ekonomi dan sosial di negara-negara yang dihasutinya. Ianya berusaha untuk merosakkan bangsa dan pemerintahan Non Yahudi iaitu Goyim (sila ingat kata nama ini). Untuk melihat logo-logo Gerakan ini, anda seharusnya rajin mencari. Sebagai contoh taipkan sahaja di Google Image dan anda pasti akan dapat melihat berbagai-bagai logo mengikut negara dan benua masing-masing. Yang pasti akan ada logo utama yang membentuk alat geometri, mata satu, G (Goyim) dan gambar muka iras seorang perempuan (lihat logo Starbucks) serta banyak lagi.

Kebiasaan logo-logo ini kelihatan pelik dan hanya mereka yang ahli sahaja mengetahui apa makna disebaliknya. Tapi yang pasti, logo-logo ini tidak lari dari matlamat logo asal iaitu Jurubina Bebas.

bersambung..

Topik seterusnya - Penubuhan Gerakan Freemasonry

No comments:

Post a Comment