Tuesday, April 6, 2010

13. SAMBUNGAN MATLAMAT FREEMASONRY

Matlamat Kedua

Telah dimaklumkan bersama bahawa tujuan utama mereka ialah untuk merampas Masjidil Aqsa dan membina HAIKAL SULAIMAN di atas runtuhannya. Untuk merealisasikan matlamat ini, mereka menghadapi jalan yang amat sukar dan terpaksa berdepan dengan pelbagai tribunasi penentangan daripada pelbagai pihak atasan. Justeru mereka telah merancang matlamat sampingan sebagai batu loncatan untuk sampai kepada matlamat utama.

Diantara matlamat tersebut ialah:

1. Menyebarkan fahaman Ilhadiyah (tidak mempercayai wujudnya tuhan dan tidak menganut apa-apa agama di dunia) dan memporak-perandakan pentas masyarakat dunia. Matlamat ini dapat direalisasikan dengan langkah berikut:

a. Bangsa Yahudi bekerja dengan segala kekuatan melalui pertubuhan rahsia seperti Freemasonry untuk menguasai alam.

b. Mereka tidak membenarkan mana-mana agama untuk dianuti melainkan agama Yahudi.

c. Tidak bertolak ansur dengan mana-mana agama dan cuba sedaya upaya menggoncangkan keimanan dan pegangan masyarakat dunia terhadap agama tersebut.

d. Mengaktifkan aktiviti hiburan dan maksiat di kalangan muda-mudi.

Seorang Freemasonry yang bernama Proudon pernah berkata:

“Freemasonry adalah suatu penyangkalan terhadap kepentingan agama. Apabila ada seorang anggota Freemasonry yang berkata-kata tentang kewujudan tuhan, maka yang dimaksudkan adalah alam dan kekuatan material atau mereka menganggap bahawa tuhan dan manusia sebagai suatu benda”

Di dalam protokol Zionisme yang juga menjadi pegangan Freemasonry ada dinyatakan dalam ayat pertama:

“Orang-orang Kristian merupakan makanan yang sesuai untuk dimasukkan pengaruh alkoholisme kerana kebodohan mereka. Para pemudanya juga dungu kerana tenggelam dalam kesenangan sejak kecil kerana memang diasuh oleh ejen-ejen kita dari kalangan pendidik dan pengasuh yang dapat menyusup masuk ke rumah orang-orang berada dan para pegawai kerajaan.”

2. Menghapuskan semua kerajaan dan menghapuskan perasaan cintakan negara. Matlamat ini dapat direalitikan dengan beberapa langkah seperti berikut:

a. Mewujudkan dua blok negara yang berbeza iaitu negara-negara yang maju dan negara-negara yang mundur.

b. Mengelakkan masyarakat Arab daripada bersatu dengan menerapkan semangat NASIONALISME yang jelas bercanggah dengan Islam kerana ia berasaskan kepada ketaksuban pada negara masing-masing. (nampak point yang ini? Adakah terdapat di negara Malaysia? Adakah terdapat di negara Islam yang lain?)

c. Menjuzuk-juzukkan negara Arab kepada negara-negara yang lebih kecil dan mempunyai system pemerintahan sendiri tanpa ada sebarang pergantungan atau campur tangan dari negara lain.

d. Menguasai parti politik di negara-negara Arab.

e. Akhirnya pemerintahan negara-negara tersebut dilumpuhkan sama sekali.

Di dalam protokol ayat ke-5 menyatakan:

“Pemerintahan negara akan digerakkan oleh satu kekuatan di tangan kita. Kekuatan itu adalah Gold (modal). Pengetahuan ekonomi dan politik yang ditemukan oleh para pakar kita menetapkan bahawa kekuatan modal menguasai semua kekuatan.”

Di dalam protokol ke-2 pula menyatakan:

“Untuk jawatan pentadbir (pemimpin), kita hendaklah memilih mereka daripada masyarakat biasa (bodoh) yang belum memiliki pengalaman dalam masalah pentadbiran dan undang-undang negara. Langkah ini penting kerana mereka akan mudah diperalatkan untuk melaksanakan setiap arahan dan nasihat yang diberikan oleh cendekiawan dan penasihat kita yang memang sudah dilatih sejak kecil untuk menguasai dunia ini.”

Manakala di dalam protokol ke-10 menyatakan:

“Untuk mencapai tujuan yang dikehendaki, hendaklah memilih beberapa orang pemimpin yang pernah dibongkar tipu dan muslihatnya atau pernah bergiat dalam mana-mana pertubuhan yang disangsikan. Pemimpin seperti ini amat berpotensi dalam melaksanakan tugas-tugas yang diberikan oleh kita. Hal ini kerana mereka takut jika rahsia mereka akan dibongkar kepada pengetahuan umum dan khuatir kedudukannya akan digugat oleh musuh politiknya.”

Perkara ini diakui sendiri oleh Presiden Mesir, Muhammad Hosni Mubarak di dalam ucapannya ketika merasmikan hospital tentera di Qina pada 17 Okt 03 sebagai penjelasan kepada kemelesetan ekonomi Mesir akhir-akhir masa tersebut. Beliau berkata:

“Dunia hari ini mengalami krisis ekonomi yang begitu gawat. Bukan kita sahaja yang merasainya bahkan seluruh dunia merasai kegawatan ini. Kita banyak bercakap tentang kelemahan kerajaan dalam menangani krisis ini dan kita banyak bertanya kenapa kerajaan tidak mampu memulihkan ekonomi? Tetapi adakah kita sedar bahawa ekonomi sebenarnya berada di bawah kuasa Yahudi. Seluruh Eropah dan negara lain di dunia sedang mengalami nasib yang sama. Harga barang melambung tinggi, kesan daripada kos import dan eksport yang naik secara mendadak mengikut pasaran semasa.”

(Secara khususnya, cuba anda perhatikan para-para yang menyatakan protokol di atas. Gold yang dimaksudkan bukanlah emas jongkong atau emas yang berharga selalu dipakai oleh wanita. Tidak sama sekali. Gold yang dimaksudkan adalah modal. Pemodal-pemodal Yahudi ini telah pun bekerja dengan cemerlang sekali dengan menghasut setiap negara di dunia bagi terjebak di dalam kancah yang sedang dialami pada hari ini yakni kemelesetan ekonomi. Sebagai contoh, kata nama pemodal ini ditukar dengan kata nama yang lebih manis iaitu pelabur. Mereka datang dengan membawa modal yang besar di dalam bentuk US Dollar yang kita ketahui tiada nilai kerana tidak bersandarkan dengan emas. Siapa yang bertanggungjawab mengeluarkan US Dollar ini? Perkara ini perlu dikaji lebih mendalam tentang Century Bank yang berada di Amerika Syarikat. Century Bank inilah yang mengeluarkan dana atau modal atau pinjaman dan pulangan mestilah disertakan dengan faedah (riba’). Inilah prinsip Yahudi. Mengenakan Riba’ kepada kaum bukan Yahudi.

Modal adalah diperlukan untuk aktiviti perusahaan, perindustrian, pembangunan dan sebagainya. Pada kebiasaanya, di negara-negara Dunia Ketiga tidaklah semaju di negara-negara Barat khususnya. Adalah wajib negara-negara Dunia ketiga memerlukan modal untuk pembangunan di dalam negara masing-masing. Di sini pula terdapat satu lagi konflik iaitu negara-negara Dunia Ketiga sebenarnya telah ditawarkan atau ditayangkan dengan kemajuan prasarana Barat yang sememangnya moden. Jadi di dalam aktiviti pembangunan, adalah wajib menjadikan Barat sebagai role model untuk mendirikan sebuah negara yang pesat membangun. Jadi berlakulah urusan modal ini dengan diindahkan dengan kata nama pelabur. Kita sering mendengar sesebuah negara akan bercita-cita menarik pelabur walhal ini semua merupakan ideologi Freemasonry bagi mengheret negara-negara Dunia Ketiga terjebak di dalam permainan modal ini. Sebagai contoh, Arab Saudi memerlukan bantuan modal yang besar untuk proses cari gali petroleum di blok-blok kekayaan minyaknya. Ini kerana, Arab Saudi tidak memiliki teknologi atau kaedah termoden untuk mengeluarkan hasil minyaknya. Maka, akan tampilnya pemodal-pemodal ini untuk memberikan nasihat dan tawaran “pakej” dengan bersetuju menerima modal bagi membantu aktiviti carigali minyak.

Pemodal-pemodal Yahudi ini cukup bijak dalam memasang jeratnya. Mereka biasanya akan menawarkan cara yang paling mudah untuk Arab Saudi iaitu:

Arab Saudi hanya duduk diam – Pemodal akan menguruskan urus niaga modal beserta hal ehwal membawa masuk kelengkapan cari gali minyak – Minyak dikeluarkan dan dijual atau dieksport – Keuntungan diperoleh dan wajib dibayar kepada pemodal itu tadi – Maka secara tak langsung Arab Saudi telah terikat dengan syarat-syarat pemodal tadi – Akhirnya hanya mampu bersikap tunduk walaupun krisis Asia Barat sedang meruncing – Pemodal berjaya dan agenda mereka diteruskan lagi.

Nampak? Cuba dibandingkan dengan Asia Tenggara. Malaysia khususnya. Apakah wujud sistem ini? Saya tidak mahu mengulas lebih perkara ini. Nanti saya pula dituduh tidak ber ‘NASIONALISME’ pada negara. Ini hakikat yang seharusnya kita fahami dan ketahui. Ini merupakan salah satu agenda Freemasonry. Bagaimana saya mengatakan ianya begitu? Teruskan membaca tuan-tuan.

Seterusnya kita pergi kepada badan yang tidak asing lagi iaitu Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

PBB telah diasaskan pada tahun 1945, selepas berlakunya Perang Dunia Kedua. Matlamat penubuhan badan ini adalah:

1. Menjaga keselamatan dan keamanan dunia.

2. Menjalin hubungan baik antara masyarakat dunia di atas dasar persamaan hak kalangan bangsa-bangsa dunia.

3. Menganjurkan kerjasama antarabangsa dalam menyelesaikan segala permasalahan dunia yang mencakupi aspek ekonomi, social, pendidikan dan kemanusiaan.

PBB dianggotai oleh 185 buah negara yang berdaftar dengan PBB termasuk 5 buah negara kuasa besar dunia yang mempunyai kuasa VETO iaitu Amerika Syarikat, Britain, Rusia, Perancis, dan China. (tak lama lagi akan muncul kuasa besar baru iaitu Korea Utara). Struktur pentadbiran PBB terdiri daripada beberapa institusi penting seperti:

1. Majlis Umum
2. Majlis Keamanan
3. Majlis Ekonomi dan Sosial
4. Majlis Perunding
5. Mahkamah Keadilan Antarabangsa
6. Majlis Amanah Am.

Pusat pentadbiran terletak di New York dan majority pegawai tadbirnya adalah terdiri daripada rakyat Amerika Syarikat. Rujuk buku Amerika min al-Qimmah ila al-Qa’, halaman 72 dan 74. Ia juga ditubuhkan bagi melindungi bangsa Yahudi daripada ditindas dan dipinggirkan hak mereka (ini anda perlu cari buku Yakjuj Makjuj-Bencana Di Sebalik Gunung, kerana ada dikisahkan hinanya puak Yahudi ini yang sering dihalau dan ditindas. Mereka dibunuh dan dinafikan haknya kerana atas kesilapan mereka sendiri yang mempunyai satu perangai bongkak dan sombong mengatasi bangsa lain. Di dalam buku ini juga ada dinyatakan tentang The Lost Ten Tribes of Jews atau dikenali 10 Puak Yahudi Yang Hilang). Seterusnya, idea penubuhan PBB ini disuarakan oleh pemimpin Yahudi yang bernama Israel Zanguel dengan katanya: “Sesungguhnya anggota PBB ini merupakan duta-duta bagi Israel”.

Sebelum berlakunya Perang Dunia Pertama, Zionis telahpun berusaha untuk menubuhkan pertubuhan ini sebagaimana yang dilafazkan oleh pemimpin Yahudi yang bernama Nahum Solokov di Muktamar Carlsbad pada 27 Ogos 1922 dengan katanya:

“Idea pertubuhan ini merupakan idea kita (Yahudi). Kita merancangnya selepas 25 tahun kita merana. Kita akan menyaksikan al-Quds sebagai kota perdamaian suatu hari nanti.”

Seorang penulis Yahudi bernama Alfred Douglas pernah berkata:

“Sesungguhnya PBB akan menjadi pusat pentadbiran Yahudi dalam rangka menguasai ala mini.”

Semenjak penubuhannya, PBB telah dikuasai oleh orang-orang Yahudi. Mereka menjawat jawatan penting di dalam pertubuhan tersebut dengan menggunakan identity dan kewarganegaraan yang berbeza. Diantara tokoh-tokoh Yahudi di dalam PBB adalah seperti:

Bull Hammers - Ketua Sidang Mesyuarat
Sir J. Erick Drumond - Setiausaha Agong
Bull Mantoxs - Ketua Bahagian Politik
Major Abraham - Pembantu Ketua Bahagian Politik
Mrs N. Sabler - Setiausaha Bahagian Politik
Trijfi Le - Setiausaha Agong
Benjamin Cohen - Naib Setiausaha Agong
Whites - Ketua Bahagian Pejabat
A. Rozanbrige - Penasihat Ekonomi
D. Wintrop - Ketua Bahagian Ekonomi
A. Filer - Ketua Bahagian Perundangan
D. Zailuxs - Ketua Bahagian Dokumen Perjanjian
J. Syapiru - Ketua bagi Cawangan PBB di Geneva
M. Birjman - Ketua Pentadbiran
M. Mandels - Setiausaha BANK DUNIA
J. Mier - Ketua Penyelenggaraan bagi Pertubuhan Kesihatan
Sedunia (WHO)
M.Cohen - Ketua bagi Pertubuhan Pelarian Sedunia
K. Jet - Tidak diketahui
Y. Cleanbrij - Tidak diketahui
R. Judin - Tidak diketahui
Azador Lubin - Tidak diketahui
Boutrous Ghali - Setiausaha Agong, berkahwin dengan wanita Yahudi
Mesir
Kofi Annan - Setiausaha Agong, berkahwin dengan wanita Yahudi
Sweden

*sumber – buku Halak wa Dimar Amerika al-Muntazor, halaman 59.

Seterusnya diantara tokoh-tokoh Freemasonry yang bergerak aktif di dalam institusi PBB ialah:

Block - Ketua Persenjataan
Anthony Carlos - Pegawai Bahagian Ekonomi
Anson Car - Penasihat Khas Ekonomi
David Wanterrap - Ketua Bahagian Perakaunan
Carl Lajman - Ketua Bahagian Perbendaharaan
Henry Lanker - Penolong Setiausaha Bahagian Kemasyarakatan
D. Lion Astinnic - Ketua Bahagia Perdagangan
D. Shakual - Ketua Bahagian Hak Asasi Kemanusiaan
Whykof - Ketua Pemerhati bagi Negara-Negara bukan Berkecuali
G. Benyot Levi - Ketua Bahagian Penerangan
D. Evan Carno - Pen. Setiausaha Bahagian Undang-Undang
Ibraham Filter - Ketua Bahagian Undang-Undang
G. Sandberg - Pen. Bah. Undang-Undang Antarabangsa
David Zeblo D Wisky - Ketua Bahagian Percetakan
Gargo Abno Fig - Ketua Bahagian Penterjemahan
Max Ebda Mofig - Ketua Bahagia Panatia PBB
Mark Syoler - Ketua bagi Semua Bahagian di PBB
M. C. G. - Ketua Juruaudit Umum
Mercedes Burkman - Ketua Penyelaras Jawatan bagi PBB
D. Sundjar - Ketua Bahagian Semakan
Jaol Radze Jacko - Ketua Doktor Bahagian Kesihatan Antarabangsa
Jery Syapiro - Ketua Bahagian Penyiasatan di Geneva
Litfakder - Ketua Bahagian Penyiasatan di India
Henry Faost - Ketua Bahagian di China
D. Galius Star Jesky - Ketua Bahagian di Warsaw
Moris, Gabril & Jane - Hal Ehwal Dalaman di PBB
13 orang Yahudi - Pertubuhan Pemakanan & Pertanian Antarabangsa
(mereka juga mengawal makanan=Dajjal)
9 orang Yahudi - Pertubuhan UNESCO
Ketua & Pentadbir - Bank Dunia
9 orang Yahudi - Jawatan penting di IMF
2 orang Yahudi - Pertubuhan Pelarian Antarabangsa
Jawatan Penting di - WHO (ada ura-ura mengatakan malaon ini yang
mencipta virus H1N1 wallahuallam..)
Semua Jawatan di - WTO

*sumber –

Kitab al-Aqidah al-Yahudiah wa Khotoruha ‘alal Insaniah oleh Dr Sa’dudin, halaman 224 dan 225.

Akhbar Al-Youm bil 3076, halaman 2 bertarikh 19/10/03.

bersambung…

Topik Seterusnya – CABANG PERTUBUHAN FREEMASONRY

No comments:

Post a Comment