Thursday, April 1, 2010

8. MARTABAT FREEMASONRY JUZUK KETIGA

Seterusnya kita pergi pula kepada martabat terakhir yakni dikenali sebagai:

ALAM SEMESTA / PENGGUBAL

Para anggotanya terdiri daripada pemimpin (Teman Sejawat Agong) perkumpulan Freemasonry martabat Royal (rujuk artikel sebelum). Ia dikhususkan untuk bangsa Yahudi sahaja terutamanya para penguasa dan pemimpin negara Israel contohnya:

Golda Mesir (Yahudi Kiev)
Mosye Dayan (Yahudi Ukraine)
Ehud Barak (Yahudi Lithuania) - binatang paling sial!
Ezer Weizman (Yahudi Rusia)
Ariel Sharon (Yahudi Rusia) - pun binatang sangat sial!

Anggota-anggota di dalam martabat ini mengawasi semua pentadbiran dan pergerakan Freemasonry. Mereka amat bekerja keras merancang dan mengatur strategi untuk menguasai dunia sehingga keputusan melantik presiden atau ketua negara di beberapa buah negara dunia termasuk Amerika Syarikat (ini akan disiarkan dalam artikel seterusnya dan sangat panjang) berada di bawah bidang kuasa mereka.

Jikalau martabat pertama dan kedua mempunyai markas yang bertaburan di seluruh dunia, martabat ini hanya mempunyai satu markas sahaja di dunia iaitu di New York. Manakala keanggotaannya hanya melibatkan 300 orang anggota sahaja. Keanggotaan mereka akan kekal sampai bila-bila melainkan berlaku kematian dan pemecatan keanggotaannya. Keanggotaan yang hilang ini akan digantikan pula dengan keanggotaan yang baru serta merta. Anggota martabat ini digelar sebagai Hukama' (Orang Yang Bijaksana). Manakala ketua kepada martabat ini digelar Hakim (Judge).

bersambung...

Topik seterusnya - PENGARUH FREEMASONRY TERHADAP AMERIKA SYARIKAT

No comments:

Post a Comment