Sunday, April 11, 2010

16. SAMBUNGAN CABANG GERAKAN FREEMASONRY














KEDUA: LIONS

SEJARAH PENUBUHAN KELAB LIONS

Kelab Lions ditubuhkan oleh peguam muda yang bernama Mulfin John yang bekerja di sebuah Syarikat Insuran di Chicago. Peguam muda ini menubuhkan Kelab Lions pada asalnya untuk member jaminan insuran kepada mana-mana syarikat yang tidak mahu member jaminan kepada mangsa perang dengan cara menggabungkan semua Syarikat Insuran di bawah satu naungan. Kelab ini diasaskan pada tahun 1915 bertempat di Bandar Saint Antonio, Texas, Amerika Syarikat.

Kelab Lions telah mengadakan kongres yang pertama pada tahun 1918 yang dihadiri oleh 22 orang Yahudi Freemason. Kelab ini merupakan cabang kepada Gerakan Freemasonry yang didukung oleh Yahudi Antarabangsa. Kedudukan pejabat Kelab Lions berada di pusat Kelab Rotary dan pejabat cawangan Bahaiyah Amerika Syarikat. Kemudian, pejabat ini berpindah ke New York dan seterusnya ke Washington.

Kewujudan Kelab Lions juga sebagai ganti kepada Kelab Rotary (andaikata kelab tersebut diketahui akan pergerakannya yang sebenar). Hal ini kerana, kedua-dua kelab ini diwujudkan bagi mengaburi khalayak ramai tentang pergerakan Freemasonry dalam sesebuah negara.

Perkataan Lions pada kelab tersebut membawa banyak maksud. Antaranya bermaksud ‘singa’ iaitu pengawal atau penjaga HAIKAL SULAIMAN yang berada di salah satu bahagian Masjidil Aqsa. Antara lain, Lions membawa maksud ‘Libertgintelligenceouivationssafety’ yang bererti merdeka dan bijak demi keselamatan negara kami.

Penubuhan Kelab Lions adalah bertujuan untuk memberikan kemudahan kepada masyarakat dan membantu menyelesaikan permasalahan mereka. Slogan manis ini berfungsi untuk menutup projek rahsia mereka yang sebenarnya.

MATLAMAT UTAMA KELAB LIONS

‘Bangsa Yahudi mencampuri bangsa lain atas nama persahabatan dan kasih saying, kemudian mereka menyalurkan segala maklumat yang diperolehi kepada markas utama supaya ekonomi dan politik sesuatu kawasan dapat dikuasai.’

Begitulah langkah-langkah orang Yahudi dalam mengatur pergerakan mereka bagi menjayakan segala perancangan mereka. Mereka menganggap bahawa bangsa lain di dunia ini adalah bodoh dan setaraf dengan haiwan ternakan (Goyim) dan boleh diperlakukan oleh mereka dengan sesuka hati untuk merealisasikan apa yang dikehendaki oleh mereka.

MATLAMAT SAMPINGAN KELAB LIONS

1. Menanamkan roh kerjasama di kalangan bangsa di dunia.

2. Menjauhkan masyarakat dunia daripada konflik politik dan agama.

3. Memberikan khidmat social melalui badan ataupun pertubuhan kebajikan.

(Secara terus terangnya, di Malaysia telah lama wujud Kelab Lions ini. Cuba anda cari di Internet pasti akan jumpa. Ataupun anda sendiri pernah melihat melalui mata kepala anda sendiri. Lalu, bagaimanakah hal demikian boleh berlaku? Ini kita perlu melihat kembali Sejarah Penubuhan Malaysia. Saya tidak mahu mengulas perkara ini dengan lebih lanjut. Anda tentu boleh melakukannya. Fikrah kita semua sama. Nanti saya dituduh tidak ber'Nasionalisme' pula. Justeru, modus operandi Kelab Lions ini tetap sama dengan pertubuhan-pertubuhan lain. Boleh dikatakan kaedah ini merupakan kaedah serangan secara halus dan kebiasaannya hal sebegini dipandang remeh oleh masyarakat yang mengamalkan dasar terbuka. Ya, kita sememangnya perlu ada dasar ini, namun perlu diingat sewaktu kepimpinan Sultan Salahuddin Al-Ayyubi pada masa dahulu mengamalkan kepimpinan seratus peratus Islam yakni Majlis Syura. Walaubagaimanapun, orang bukan muslim juga dilantik menjadi pembesar-pembesar di kalangan kerajaannya dengan syarat iaitu mereka ini menerima kepimpinan Islam. Sewaktu Sultan Salahuddin Al-Ayyubi menjadi pemimpin, perkara pertama yang dilaksanakan adalah membersihkan kerajaan dari pembesar-pembesar yang mengamalkan rasuah. Bagaimana pula beliau mampu memenangi Perang Salib yang merupakan peperangan paling panjang dalam pentas Sejarah Islam? Beliau mengadaptasi sepenuhnya kaedah peperangan yang dilaksanakan oleh Rasulullah SAW. Hinggakan di medan perang, beliau diibaratkan "Ibu Yang Kehilangan Anak" yang bererti beliau tidak pernah diam dan duduk walaupun ketika itu beliau adalah Jeneral Angkatan Perang! Beliau sendiri memotivasikan umatnya dan beliau sendiri berlawan pedang bersama-sama para pejuang Islam. Hinggakan para tawanan tentera salib yang ditangkap pernah disoal, tentang kekalahan Tentera Salib yang ramai pada satu ketika pertempuran sedangkan tentera Islam sedikit bilangannya. Lalu para tawanan itu menjawab, sewaktu berlari pergi bertempur dengan tentera Islam, mereka telah mendengar bunyi langit bergegak gempita dan mereka melihat beribu-ribu tentera berkuda turun daripada langit menentang mereka! Siapakah 'tentera berkuda' yang dimaksudkan itu? Anda kenalah cari buku "SALAHUDIN AYUBI-PENAKLUK JERUSALEM". Wallahuallam..)

bersambung…

Topik seterusnya - SAMBUNGAN CABANG GERAKAN FREEMASONRY

No comments:

Post a Comment