Thursday, April 1, 2010

9. PENGARUH FREEMASONRY TERHADAP AMERIKA SYARIKAT


Ini satu topik yang menarik untuk dikongsi bersama. Jelas dan panjang. Adalah diharapkan anda ambil manfaat sepenuhnya.

Bermula dengan kehadiran sekelompok kecil orang Yahudi pada pertengahan kurun ke-17 M, Amerika Syarikat sekarang ini diibaratkan sebagai sebuah negara yang dimiliki oleh bangsa Yahudi. Orang-orang Yahudi di Amerika Syarikat telah menguasai semua lapangan dalam negara tersebut. Manakala bandaraya New York telah dijadikan oleh mereka sebagai pusat pergerakan dan pentadbiran bagi melaksanakan semua impian mereka.

Kekuasaan Yahudi di Amerika Syarikat mampu menentukan hala tuju bangsa Yahudi termasuk pentadbiran bagi negara haram Israel di Palestin. Ini kerana jumlah penduduk Yahudi di Amerika lebih banyak iaitu seramai 6 juta orang berbanding bilangan Yahudi haram di Israel seramai 5 juta orang sahaja. Tambahan, orang Yahudi Amerika sangat berpengaruh dan menguasai semua gerakan yang ada di dunia ini. Sejarah kedatangan orang Yahudi ke Amerika Syarikat bermula pada bulan September 1654 apabila 22 orang Yahudi yang terdiri daripada 16 orang lelaki dan 6 orang perempuan tiba di Pelabuhan New York Amsterdam (New York sekarang). Pada ketika itu, Amerika Syarikat dibawah jajahan Belanda. Oleh kerana bangsa Yahudi adalah bangsa yang suka menipu dan membawa kerosakan, pengusaha Syarikat Hindia Barat Belanda mahu menghalau mereka keluar dari Amerika Syarikat. Namun usaha tersebut hilang begitu sahaja kerana orang Yahudi telah memberikan MODAL yang besar kepada syarikat tersebut. Selepas Amerika Syarikat memperoleh kemerdekaan dari Belanda pada tahun 1830, seramai 4000 orang Yahudi dari serata dunia membanjiri Amerika Syarikat. Tahun demi tahun menyaksikan Amerika Syarikat dibanjiri oleh bangsa Yahudi dari seluruh pelosok dunia terutamanya Yahudi Eropah. Berikut adalah bancian terperinci penduduk Yahudi Amerika Syarikat mengikut tahun:

1654: 22 orang Yahudi (6 orang dewasa lelaki, 12 remaja lelaki dan 6 wanita)
1820: 4000 orang Yahudi
1826: 6000 orang Yahudi
1840: 150000 orang Yahudi
1881-1914: 2 juta orang Yahudi
1925: 4 juta setengah orang Yahudi
1970: 5 780 960 orang Yahudi
1996: 6 juta orang Yahudi

(lihat bagaimana mereka membiak dengan cepat. samada melalui pembiakan mahupun migrasi sudah cukup buat dunia ini pincang dengan agenda busuk mereka, untuk lebih lanjut anda seharusnya sudah membaca buku Yakjuj Makjuj-Bencana Di Sebalik Gunung. kerana kisah ini amat berkait rapat. Al-Quran telah menyatakan terdapat 3 bangsa perosak Yakjuj Makjuj atau Gog Magog di dalam Bible yang akan mengkucar-kacirkan pentas dunia iaitu:
1. Yakjuj Makjuj Pertama - Orang Scythians dari Padang Rumput Eurasia dan Genghis Khan bangsa Monggol Tartar-telah berlaku
2. Yakjuj Makjuj Kedua - Hulagu Khan cucu kepada Genghis Khan dari Monggolia yang menjatuhkan kerajaan Bani Abbasiyah di Baghdad-telah berlaku
3. Yakjuj Makjuj Ketiga - ? -sedang berlaku? siapa golongan ini?adakah mereka sekali lagi datang secara nomad iaitu berkuda dan memegang busur panah? sila teliti betul-betul...wallahuallam)

Berdasarkan bilangan orang Yahudi yang semakin bertambah, agama Yahudi telah diisytiharkan sebagai agama ketiga terbesar di Amerika Syarikat. Kebanyakan orang Yahudi di Amerika Syarikat telah menguasai semua aspek kehidupan dan pembangunan di sana. Mereka telah menguasai bidang perindustrian sehingga kepada tampuk pemerintahan Amerika Syarikat. Berikut adalah bidang-bidang yang telahpun dikuasai oleh bangsa Yahudi di Amerika Syarikat:

1. Industri Filem
Hollywood merupakan syarikat perfileman terbesar milik Yahudi. Ini disebabkan oleh 90% daripada kos pengeluaran filem yang dibuat oleh Hollywood ditaja oleh Yahudi. Tambahan pula 88% daripada pelakon Hollywood adalah berketurunan Yahudi. Antara syarikat-syarikat milik Yahudi ialah:
a. Syarikat Fox 20th
Syarikat Metro Golden Meir
Syarikat Fox Itali

b. Majalah dan Surat Khabar;
New York Times
Washington Post
New York Post
Wall Street Journal
Comentary
The Public Interest
The New York Rivio Books

c. Syarikat Percetakan;
Dable Day
Mac Milan
Mac Grohil
Harcut Press Jatnuftish
Harbour Andrew
Random House
Richard Simon
Max Saster
Alfred One Nuf

d. Syarikat Penyiaran;
N.B.C
C.B.S
A.B.C

e. Perbankan;
90% bank-bank utama di Amerika Syarikat adalah milik Yahudi. Contohnya Morgan
Bank, merupakan hak milik 100% Yahudi. Wall Street dikuasai oleh syarikat gergasi
milik Yahudi. Diantara syarikat-syarikat tersebut adalah;
Syarikat Kaizer - keluarga Kaizer dan Gogenham
Syarikat Continantal - keluarga Lehman
Syarikat Aramco - keluarga Rockfler
Syarikat Nikel - keluarga Astrous
Syarikat King Cut - keluarga Gogenham
Syarikat General Electric - keluarga Goldman
Syarikat Morgan - keluarga Morgan
Syarikat Tayer Andrebar - keluarga Onil
Syarikat Gotrich - keluarga Morgan
Syarikat American - keluarga Gogenham
Syarikat Standart - keluarga Rockfler
Syarikat Gulf Oil - keluarga Milon
Syarikat Esso - keluarga Rockfler

bersambung...

Topik seterusnya - Sambungan topik ini

No comments:

Post a Comment